De media-mix van morgen en overmorgen

Welke mediakanalen worden in Nederland eigenlijk door adverteerders ingezet? En zijn dit ook de mediakanalen die door consumenten worden gewaardeerd? Welke kanalen zijn geloofwaardig en waarom is dit voor merken van belang? Deze sessie bevat waardevolle inzichten over hoe consumenten én marketeers mediakanalen waarnemen en hoe hun percepties de afgelopen 12 maanden zijn veranderd.

Coen Kempen houdt ons een spiegel voor tussen enerzijds de zakelijke mediakanaal-keuzes die bij media-inkoop een rol spelen versus de daadwerkelijke waardering en geloofwaardigheid die consumenten geven aan mediakanalen. Coen zal daarvoor de Top 25 Media Channels van Nederland onthullen. Deze ranking is gebaseerd op de Media Reactions van 18.000 consumenten in 29 markten én 1.000 senior marketeers wereldwijd. Deze resultaten geven merken ‘morgen’ voldoende aanleiding om anders over media-inzet te gaan denken.

Maar MarketingLive is natuurlijk ook een mooi platform om nog verder naar de toekomst te kijken. Want terwijl media-fragmentatie verder toeneemt, de mediaprijzen (vooral bij TV) door het dak gaan, traditionele media in bereik afnemen en digitale media geen merkenbouwer bij uitstek blijken te zijn, zien we de radeloosheid bij de Nederlandse CMO toeslaan. Want hoe kan een marketingafdeling in de toekomst doelgericht merk- en salesgroei garanderen door een effectieve inzet van advertentiebudget? Hoe gaat een CMO om met blijvend hogere TV GRP-prijzen en afnemend bereik? Hoe kunnen digitale kanalen echt merken bouwen? Kortom, hoe ziet de ideale media-mix er van de toekomst uit? Hoe gaan we ‘overmorgen’ om met media? Marcel geeft een beeld van het meest waarschijnlijke scenario. Een ding is duidelijk, de komende tien jaar gaan er heel anders uitzien dan de laatste tien jaar.

EXCLUSIEF: IN DEZE SESSIE WORDT DE TOP 25 MOST PREFERRED MEDIA CHANNELS (NL) BEKEND GEMAAKT

Drs. Marcel M.J.P. Vogels (50),

Oprichter MeMo2, a Kantar company

“Within complexity lays opportunity”, het is de lijfspreuk van Marcel Vogels. Gelijktijdige effecten van traditionele, digitale en retail media worden vaak vereenvoudigd door puur te kijken naar fluctuatie in merkbekendheid. Maar de werkelijkheid is anders. Marcel is daarbij het type ondernemer (oprichter van DMA-institute, THX Platform en MeMo2) welke d.m.v. innovatie op media (effect) measurement de echte waarde van media transparant en kort-cyclisch heeft kunnen duiden. Die meerwaarde biedt grote en wereldwijde merken meer rendement uit crossmediale investeringen.

Coen Kempen (41)
Global Head of Strategy at MeMo² a Kantar company

Coen Kempen is een enthousiast media en research professional en wordt gezien als de expert in crossmedia measurement.

Coen is ruim 15 jaar werkzaam in media research en betrokken bij diverse vakjury´s. Sinds 2013 is hij tevens gastdocent aan de Johan Cruijff Academy en Vrije Universiteit Amsterdam. Hij ontving in 2020 en 2021 internationale erkenning (Europe Research Awards) voor de real-time en data-gedreven aanpak waarmee hij de feitelijke meerwaarde van media weet aan te tonen voor brands, agencies en publishers. In 2018 was Coen betrokken bij de introductie van het THX. platform; momenteel het leading platform op het gebied van geautomatiseerde crossmedia effect metingen. MeMo² en THX. zijn sinds 2021 onderdeel van Kantar.

Sprekers:

Drs. Marcel M.J.P. Vogels (50)
Oprichter MeMo2, a Kantar company

Coen Kempen (41)
Global Head of Strategy at MeMo² a Kantar company

Deze sessie wordt aangeboden door Kantar en is te bezoeken door deelnemers aan Marketing Live! of de EffieAwards.

Wanneer: 8 november 2022, 15:20 – 15:45 uur