Dirk Ouwehand

Partnership manager | AH Retail Media Services

Dirk Ouwehand is Partnership Manager Ad Retail Media bij Ahold Delhaize, waar hij verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van strategische samenwerkingen binnen het retailmediaplatform van Albert Heijn. Met ruim tien jaar ervaring in digitale marketing en programmatic advertising heeft hij een scherp oog voor performance, innovatie en samenwerking tussen merken en retail.

Voor zijn rol bij Ahold Delhaize werkte Dirk onder meer als Managing Director Benelux bij Adcombi, waar hij merken hielp hun campagnes te optimaliseren via dynamische content en lokale targeting. Eerder vervulde hij commerciële functies bij Marqeting en Adcrowd, gericht op online advertising en performance marketing.

Dirk studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en combineert analytisch inzicht met een sterke passie voor effectieve merkcommunicatie.

In het hart van de doelgroep – hoe blijf je als merk écht relevant?

14:00-14:40

Hoe bereik je jouw doelgroep op de momenten die er écht toe doen? In een tijd waarin aandacht schaars is en mediakanalen versnipperd zijn, zoeken marketeers naar contexten waarin hun boodschap betekenis krijgt. Samen met RTL/Videoland laten we zien hoe ze gebruik hebben gemaakt het bereik van Albert Heijn en hoe ze hun doelgroep gericht geraakt hebben met de campagne.

Tijdens deze sessie ontdek je hoe merken – ook buiten het schap van Albert Heijn – gebruikmaken van retailmedia om hun doelgroep gericht te raken binnen de leefwereld van de consument.

Aan de hand van inzichten en praktijkvoorbeelden laten we zien hoe data, context en creativiteit samenkomen om campagnes effectiever te maken – van strategie tot zichtbaar resultaat.