Marketing live!
Het MarketingLive! congres heeft jaarlijks als ‘motto’ Bright Perspectives on Marketing en biedt een gevarieerd programma van keynotes en verdieping. In het ochtendprogramma hebben we een variatie aan verrassende bijdragen van onder meer Els Dijkhuizen (Heineken) en CCO van Odido: Tisha van Lammeren. Onder leiding van onze moderator Susanne van Nierop gaan we in gesprek met de sprekers over hun visie op het vak en hoe we als marketeers het verschil kunnen blijven maken. Na de lunch zijn er diverse keuze sessies – mede mogelijk gemaakt door onze partners – waar op specifieke actuele topics ingegaan wordt. In de middag sluiten we de dag plenair af met onder andere een spetterende opinie van Sander Schimmelpenninck om daarna met elkaar een glas te heffen tijdens de netwerkborrel.
Programma
Schuif aan in het theater voor verschillende marketing talks en keynotes over thema’s als wetenschap, duurzaamheid, innovatie, marketingleiderschap en gedragsverandering.
Susanne van Nierop
Susanne van Nierop is Content Director bij Adformatie, en al jaren ervaren in het marcom- en mediavak. Daarnaast is ze jurylid bij verschillende creatieve en bureau-awards. Susanne is tijdens MarketingLive de dagvoorzitter en zal gedurende dag insights delen uit de meest recente marketingenquete.
Host
Nancy Rademaker
Getting ready for an AI future -
Nancy is een vooraanstaande internationale spreker op het gebied van
digitalisering en de impact ervan op klant- en medewerkersgedrag. Als
een van de weinige vrouwelijke keynote speakers in dit vakgebied
brengt zij een uniek perspectief met zich mee.
Keynote
Isaac Diepenhorst | Bol.com
Hoe mensen je advertenties echt bekijken
51% van de wereldbevolking is het ermee eens dat het kijken naar advertenties tijdverspilling is (YouGov '23). Het antwoord lijkt eenvoudig: maak iets waar mensen echt naar willen kijken. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Isaac Diepenhorst - Lead Social & Content @ bol, neemt je mee op zijn persoonlijke reis naar het maken van verhalen waar mensen naar willen kijken. Hij deelt trucs en inzichten uit zijn ervaring en legt uit hoe mensen gemiddeld meer dan 5 minuten kijken naar bol-advertenties op YouTube.
51% van de wereldbevolking is het ermee eens dat het kijken naar advertenties tijdverspilling is (YouGov '23). Het antwoord lijkt eenvoudig: maak iets waar mensen echt naar willen kijken. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Isaac Diepenhorst - Lead Social & Content @ bol, neemt je mee op zijn persoonlijke reis naar het maken van verhalen waar mensen naar willen kijken. Hij deelt trucs en inzichten uit zijn ervaring en legt uit hoe mensen gemiddeld meer dan 5 minuten kijken naar bol-advertenties op YouTube.
Uit de praktijk
Els Dijkhuizen | Heineken
Hoe kun je een positieve rol spelen bij verantwoord alcohol gebruik.
Els Dijkhuizen - Marketing Director bij Heineken Nederland - zal de dillema's en insights delen tijdens haar presentatie.Els is verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van alle bier merken van Heineken Nederland. Els heeft een voorliefde voor het marketing vak en combineert creativiteit met business inzicht om de consumenten in het hart te raken. Ze is nieuwsgierig, creatief en altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om te innoveren en impact te maken. Met haar resultaatgerichte stijl streeft Els ernaar om samen met het team ideeën en dromen om te zetten in realiteit. Het glas is altijd halfvol, maar toch het liefst vol met een mooie schuimkraag! Proost!
Els Dijkhuizen - Marketing Director bij Heineken Nederland - zal de dillema's en insights delen tijdens haar presentatie.Els is verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van alle bier merken van Heineken Nederland. Els heeft een voorliefde voor het marketing vak en combineert creativiteit met business inzicht om de consumenten in het hart te raken. Ze is nieuwsgierig, creatief en altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om te innoveren en impact te maken. Met haar resultaatgerichte stijl streeft Els ernaar om samen met het team ideeën en dromen om te zetten in realiteit. Het glas is altijd halfvol, maar toch het liefst vol met een mooie schuimkraag! Proost!
Keynote
MArc Oosterhout
Ook de verkiezingen ontbreken niet op MarketingLive! Auteur en strateeg Marc Oosterhout, wie voor de PvdA een paar jaar geleden het woord bestaanszekerheid afstofte, neemt in een column de campagnes onder de loep.
Keynote
Onder het genot van een broodje, soepje en wat te drinken praat je bij met je vakgenoten in de foyer.
Tijdens de 2 break out rondes worden er door onze partners diverse sessies aangeboden.
Susanne van Nierop
Susanne van Nierop is Content Director bij Adformatie, en al jaren ervaren in het marcom- en mediavak. Daarnaast is ze jurylid bij verschillende creatieve en bureau-awards. Susanne is tijdens MarketingLive de dagvoorzitter en zal gedurende dag insights delen uit de meest recente marketingenquete.
Host
Tisha van Lammeren
Ontdek het intrigerende verhaal achter de meest besproken rebranding van het jaar: de transitie van T-Mobile/Tele2 Nederland naar Odido Nederland. Tisha Van Lammeren, CCO bij Odido vertelt het verhaal achter deze opmerkelijke transformatie.
Keynote
Dimitri Barbe
Whatever the question, earth has the answer.
Waarom (durven) zo weinig bedrijven, organisaties, maatschappijen een beroep te doen op die natuurlijke intelligentie om een duurzame toekomst uit te bouwen?
Dimitri Barbe van Springbok houdt tijdens deze keynote een verfrissend pleidooi én geeft handvatten!
Dimitri Barbe van Springbok houdt tijdens deze keynote een verfrissend pleidooi én geeft handvatten!
Keynote
Sander Schimmelpenninck
Sander is journalist, spreker, opiniemaker, columnist en schrijver. Sander presenteerde voor de VPRO het spraakmakende Sander en De Kloof, waarin hij onderzoek doet naar de vermogens- en kansenongelijkheid in ons land. Sander is te horen in een van de populairste podcasts van Nederland: Zelfspodcast.
Column
Zien we jou op 16 november?
Impressie


