Jiri Boudal

CEO & Co-founder, Behavio Labs

Sociologist | Entrepreneur | Managing Partner & Co-Founder of Behavio Labs

Jiri Boudal is socioloog, ondernemer en medeoprichter van Behavio Labs – een onderzoeks- en technologiebedrijf dat gedragswetenschap inzet om impactvolle marketingstrategieën te ontwikkelen.

Met een master in sociologie van de Karelsuniversiteit in Praag heeft Jiri een indrukwekkend trackrecord in het vertalen van inzichten naar actie. Hij adviseerde wereldwijde merken als Red Bull, McDonald’s en Decathlon op het gebied van merkstrategie, consumentenpsychologie en reclame-effectiviteit. Ook is hij medeontwikkelaar van het Behavio platform.

Jiri leidde en begeleidde honderden onderzoeksprojecten op het gebied van merkstrategie, reclame en publieke opinie, waarmee hij van grote waarde is voor toonaangevende merken. Als veelgevraagd spreker op marketingcongressen deelt hij zijn inzichten over marketingeffectiviteit en is hij een van de makers van een succesvolle podcast over dit onderwerp.

Wat levert marketing écht op?

11:30-12:10

Hoe AI-gedreven gedragsonderzoek laat zien wat écht werkt in marketing
Iedere CMO wil de bestuurskamer binnenstappen met cijfers die bewijzen wat marketing oplevert. Geen vage claims over sympathie of aankoopintentie, maar harde data die laten zien hoe campagnes merkherinnering versterken en groei stimuleren.

Tijdens deze Engelstalige sessie leer je hoe AI-gedreven gedragsonderzoek inzicht geeft in het verwachte effect van een campagne, al vóór lancering. Ook ontdek je hoe je continu kunt volgen hoe jouw merk presteert ten opzichte van de concurrentie.

Zo zag vakantieplatform Micazu dat hun commercials uitzonderlijk goed scoorden op emotie (beter dan 82% van alle Nederlandse advertenties), maar dat slechts 24% van de kijkers wist welk merk erachter zat. Decathlon gebruikte dezelfde inzichten om marktaandeel te winnen, zonder megabudget.

Ontdek hoe je marketingbeslissingen onderbouwt met échte gedragsdata.