
Jiri Boudal
CEO & Co-founder, Behavio Labs
Sociologist | Entrepreneur | Managing Partner & Co-Founder of Behavio Labs
Jiri Boudal is socioloog, ondernemer en medeoprichter van Behavio Labs – een onderzoeks- en technologiebedrijf dat gedragswetenschap inzet om impactvolle marketingstrategieën te ontwikkelen.
Met een master in sociologie van de Karelsuniversiteit in Praag heeft Jiri een indrukwekkend trackrecord in het vertalen van inzichten naar actie. Hij adviseerde wereldwijde merken als Red Bull, McDonald’s en Decathlon op het gebied van merkstrategie, consumentenpsychologie en reclame-effectiviteit. Ook is hij medeontwikkelaar van het Behavio platform.
Jiri leidde en begeleidde honderden onderzoeksprojecten op het gebied van merkstrategie, reclame en publieke opinie, waarmee hij van grote waarde is voor toonaangevende merken. Als veelgevraagd spreker op marketingcongressen deelt hij zijn inzichten over marketingeffectiviteit en is hij een van de makers van een succesvolle podcast over dit onderwerp.
Wat maakt een campagne écht effectief?
14:00-14:40
Wat maakt een campagne effectief en waarom werkt niet elke strategie voor elk merk?
In aanloop naar de Effie Awards laat Jiri Boudal zien wat de meest effectieve campagnes wereldwijd gemeen hebben. Met behulp van AI-gedreven gedragsonderzoek onthult hij welke creatieve keuzes merkherinnering en voorkeur écht versterken, en hoe data helpen om intuïtie te onderbouwen.
Aan de hand van campagnes van onder meer Heineken, Decathlon en Lidl bespreekt Jiri hoe merken zich emotioneel kunnen verbinden aan de momenten die ertoe doen, en hoe strategie en creativiteit samen het verschil maken tussen een goede campagne en een Effie-waardige case.
Een Engelstalige sessie voor marketeers die effectiviteit niet aan het toeval overlaten, maar de bestuurskamer inlopen met bewijs. Geen aannames of intenties, maar harde data over wat campagnes écht doen voor merkherinnering en groei.