Jurrien Blaauw
Lead Media & Performance – RTL Nederland
Jurrien Blaauw is Lead Media & Performance bij RTL Nederland, waar hij verantwoordelijk is voor de mediastrategie en performancecampagnes van RTL en Videoland. Vanuit zijn brede digitale marketingervaring zorgt hij voor de optimale balans tussen merkbouw en performance, met focus op data, creativiteit en groei.
Voordat Jurrien bij RTL startte, werkte hij bijna zes jaar bij bol.com als Digital Marketeer. Daar was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van digitale campagnes gericht op merkbekendheid en conversie. Eerder deed hij ervaring op bij Bickery Food Group, waar hij de online marketingactiviteiten verder professionaliseerde.
Jurrien studeerde Sportmarketing (Commerciële Economie) aan de Hogeschool van Amsterdam en voltooide de pre-master International Business & Communication aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
In het hart van de doelgroep – hoe blijf je als merk écht relevant?
14:00-14:40
Hoe bereik je jouw doelgroep op de momenten die er écht toe doen? In een tijd waarin aandacht schaars is en mediakanalen versnipperd zijn, zoeken marketeers naar contexten waarin hun boodschap betekenis krijgt. Samen met RTL/Videoland laten we zien hoe ze gebruik hebben gemaakt het bereik van Albert Heijn en hoe ze hun doelgroep gericht geraakt hebben met de campagne.
Tijdens deze sessie ontdek je hoe merken – ook buiten het schap van Albert Heijn – gebruikmaken van retailmedia om hun doelgroep gericht te raken binnen de leefwereld van de consument.
Aan de hand van inzichten en praktijkvoorbeelden laten we zien hoe data, context en creativiteit samenkomen om campagnes effectiever te maken – van strategie tot zichtbaar resultaat.