Kate Adams

Specialist Director |Google Nederland

Kate Adams is Specialist Director bij Google Nederland, waar ze al meer dan 17 jaar werkzaam is. Haar expertise omvat Strategie, E-commerce en Mobile. In haar huidige rol geeft ze leiding aan teams van specialisten in Marketing Measurement en adverteren met AI, die complexe vraagstukken oplossen voor partners en adverteerders in de Benelux en de Scandinavische markten. Naast haar rol in het Management Team van Google Nederland is Kate ook de DEI Lead voor Amsterdam. Vanuit die positie focust ze op het ontwikkelen van go-to-market-strategieën voor performance marketing en het stimuleren van efficiëntie binnen de Search-, Display- en Videoproducten van Google.

Redefine marketing in het tijdperk van GenAI: wat AI wel en niet voor je kan doen

13:00-13:45

Dit blok staat volledig in teken van Ai. En niet voor niets. De marketingwereld staat aan de vooravond van een ingrijpende transformatie, gedreven door de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van generatieve AI. In dit plenaire blok verkennen we met diverse sprekers hoe deze technologieën het vakgebied veranderen — van creatieve processen tot strategisch denken — en welke kansen dit biedt voor marketeers.

Aan de hand van actuele voorbeelden, waaronder toepassingen van generatieve AI in tekst en beeld, laten we zien hoe merken reageren op deze verschuivingen. Hoe blijf je relevant, bouw je sterkere connecties op en blijf je wendbaar in een tijd van versnellende innovatie? En hoe manage je daarbij de verwachtingen binnen je team en richting het bestuur?

Deze sessie biedt een toekomstgerichte blik op de rol van AI in marketing, met ruimte voor reflectie en inspiratie.