Luuk Maes
Break Out
Luuk Maes is Head of Marketing Communication bij Toyota Nederland, waar hij verantwoordelijk is voor de merkbekendheid en commerciële sturing van zowel Toyota als Lexus. Hij heeft meer dan 7 jaar ervaring bij Louwman & Parqui, de importeur van deze merken in Nederland, waar hij begon als Campagnemanager en doorgroeide naar zijn huidige positie. Zijn rol omvat het verhogen merkbekendheid, en het versterken van de overweging en voorkeur door het ontwikkelen van strategieën op het gebied van merk, campagnes, media, content, partnerships en events.
Voordat hij bij Louwman & Parqui kwam, werkte Luuk twee jaar als Digital Marketeer bij Yonego. In deze rol adviseerde hij verschillende toonaangevende klanten op het vlak van online marketing strategie, waaronder Kwantum, Greenchoice, Manutan, Terberg Leasing en Orangebag. Luuk is gepassioneerd over merkontwikkeling en brede marketingstrategieën, met een sterke focus op digitale kanalen. Hij gelooft in de kracht van data en inzichten om waarde te creëren voor zowel klant als bedrijf.
Hoe vindt Toyota de weg naar het hart?
14:20-15:00
Hoe verkoop je nog auto’s nadat je pas als allerlaatste een eerste, dure elektrische auto introduceert die niet goed aanslaat? Door mensen in de punt te zetten i.p.v. de machines. Want een merk dat altijd klaarstaat voor anderen en niemand achterlaat, voelt dichterbij dan 1.000 langsrijdende autoreclames vol elektrische voordelen.
Luuk geeft deze sessie samen met Job Koopman en Pol Hoenderboom van DDB Amsterdam