Maaike Ypeij
Senior marketeer PostNL
Als senior marketeer is het mijn ambitie om iedere marketeer in Nederland bewust te maken van de kracht van post als onderdeel van de mediamix. En geloof me: de kracht van post is écht enorm. Met post kom je binnen, letterlijk én figuurlijk.
Wij willen marketeers in de volle breedte servicen, een jongere generatie betrekken bij de mogelijkheden van post en de unieke mogelijkheden hiervan bekendmaken en helpen ontwikkelen onder andere via PostLab.
Met post klanten terugwinnen die je via e-mail niet kan bereiken
13:20-14:00
E-mail is een populaire marketingtool voor veel ondernemingen. Maar wat als meer dan de helft van je klanten e-mails niet opent? Janco Klijnstra, CCO bij Kaartje2go & Print.one, vertelt hoe je naast e-mail ook post (geautomatiseerd) in kan zetten voor meer impact. Bijvoorbeeld vanuit een geautomatiseerde campagne waarbij een gepersonaliseerd poststuk automatisch wordt ingezet als een e-mail drie keer niet wordt geopend. Maar ook de combinatie post en e-mail is een krachtig. Het toevoegen van post aan e-mail zorgt voor een hogere openingsrate, verwerking en engagement. Dat blijkt uit het Crossmediaal neuromarketingonderzoek post & online, uitgevoerd door Unravel in april 2024.