Marc de Swaan Arons - MarketingLive!

Marc de Swaan Arons

Founder of Institute for Real Growth (IRG)

Marc de Swaan Arons is een internationale thought leader op het gebied van marketing­leadership. Hij is docent, consultant, ondernemer, auteur en veelgevraagd spreker. Met meer dan 30 jaar wereldwijde marketing- en businesservaring heeft Marc een bewezen staat van dienst in het starten van impactvolle initiatieven, organisaties en het inspireren van duurzame verandering.

Hij is oprichter en leider van het Institute for Real Growth (IRG) – een toonaangevend platform voor CMO-leiderschapsontwikkeling. IRG helpt marketing­verantwoordelijken bij het realiseren van meer mensgerichte groei, door hen te verbinden met vakgenoten, experts en strategisch thought leadership.

Marc is zowel Nederlands als Amerikaans van geboorte, spreekt vier talen en woonde eerder in onder meer Berkeley, Amsterdam, Londen, Rotterdam, New York en Woodstock. Hij is een trotse echtgenoot en vader van vier kinderen, en is actief als bestuurslid van twee non-profitorganisaties die jonge leiders met minder kansen ondersteunen.

Daarnaast is hij Associate Fellow aan de Saïd Business School van Oxford University, coauteur van het boek The Global Brand CEO, het gerenommeerde Harvard Business Review-artikel The Ultimate Marketing Machine, en initiatiefnemer van internationale onderzoeken als Marketing2020 (2014), Insights2020 (2017), de IRG Growth Study (2019), de Impact Studie (2023) en de lopende Marketing2030 studie.

Expertpanel | The State of Marketing – groei met impact, leiderschap met lef

15:00 - 15:30

Hoe bouw je vandaag een marketing­organisatie die morgen nog steeds relevant is? In dit verdiepende panel gaat denker en IRG-oprichter Marc de Swaan Arons onder leiding van onze dagvoorzitter Marlies Tousain in gesprek met 2 vooraanstaande vakgenoten (t.b.a.)  over de drie pijlers die steeds opnieuw terugkomen in het internationale IRG-onderzoek:

  1. Humanized Growth
    Waarde creëren voor klant, collega, community én aandeelhouder – met purpose als kompas en prestatie als resultaat.
  2. De moderne CMO-toolkit
    Leiderschap, creativiteit en datavaardigheid in balans. Welke nieuwe skills vragen samenwerking met HR, Finance en Tech, en hoe bouw je een cultuur die talent laat floreren?
  3. Van aandacht tot effect
    Nieuwe marketing­metrics – van Attention tot Share-of-Search en CLV – maken zichtbaar wat er écht toe doet en sturen slim op groei in plaats van alleen efficiëntie.

Wat kun je verwachten?
Een dynamisch gesprek vol praktijk­voorbeelden, inzichten uit lopend IRG-onderzoek en scherpe stellingen voor het publiek. We bieden je een bredere blik op de trends en competenties die het vak de komende jaren bepalen. Dé sessie voor marketeers die verder willen kijken dan de tools van vandaag en durven bouwen aan impact voor morgen.