Marielle Rooswinkel

directeur marketing & communicatie Aldi

Mariëlle Rooswinkel is sinds begin 2024 directeur marketing en communicatie bij ALDI Nederland. In deze rol geeft zij richting aan de verdere ontwikkeling van het merk ALDI in een concurrerende retailmarkt.
Na haar start bij reclamebureau ARA werkte zij tien jaar bij Prénatal, waar ze verantwoordelijk was voor branding en marketingcommunicatie. Vervolgens was zij van 2017 tot 2022 actief bij Intergamma (Gamma en Karwei) als manager marketingcommunicatie en formule. Daarna vervulde ze de rol van Chief Marketing Officer bij detacheerder Maandag.

Met haar brede ervaring aan zowel bureau- als merkzijde brengt Mariëlle een scherp oog voor positionering, merkconsistentie en klantgerichtheid mee naar de wereld van food retail.

Expertpanel | The State of Marketing – groei met impact, leiderschap met lef

15:10 - 15:45

Hoe bouw je vandaag een marketing­organisatie die morgen nog steeds relevant is? In dit verdiepende panel gaat denker en IRG-oprichter Marc de Swaan Arons onder leiding van onze dagvoorzitter Marlies Tousain in gesprek met 2 vooraanstaande vakgenoten: Marielle Rooswinkel en Jeremiah Albinus  over de drie pijlers die steeds opnieuw terugkomen in het internationale IRG-onderzoek:

  1. Humanized Growth
    Waarde creëren voor klant, collega, community én aandeelhouder – met purpose als kompas en prestatie als resultaat.
  2. De moderne CMO-toolkit
    Leiderschap, creativiteit en datavaardigheid in balans. Welke nieuwe skills vragen samenwerking met HR, Finance en Tech, en hoe bouw je een cultuur die talent laat floreren?
  3. Van aandacht tot effect
    Nieuwe marketing­metrics – van Attention tot Share-of-Search en CLV – maken zichtbaar wat er écht toe doet en sturen slim op groei in plaats van alleen efficiëntie.

Wat kun je verwachten?
Een dynamisch gesprek vol praktijk­voorbeelden, inzichten uit lopend IRG-onderzoek en scherpe stellingen voor het publiek. We bieden je een bredere blik op de trends en competenties die het vak de komende jaren bepalen. Dé sessie voor marketeers die verder willen kijken dan de tools van vandaag en durven bouwen aan impact voor morgen.