
Wesley ter Haar
Founder MediaMonks Amsterdam
Wesley ter Haar is de oprichter van MediaMonks, een creatieve productie-autoriteit met wereldwijde reikwijdte, erkenning en klanten. Hij bekleedt momenteel bestuursfuncties bij SoDA (The Digital Society) en S4Capital. Onder zijn leiding, die inmiddels bijna 20 jaar voortduurt, voert Wesley strijd tegen middelmatige digitale productie. Hij groeide MediaMonks uit van een bescheiden productiehuis tot een end-to-end creatieve en productiepartner, via ambitieuze expansie en talloze fusies door de jaren heen. Als onderdeel van S4Capital telt het MediaMonks-team inmiddels meer dan 3.750 medewerkers, verspreid over 40 locaties in 31 landen. Samen werken ze over tijdzones en continenten heen aan ongeëvenaarde creatieve kwaliteit, bekroond met talloze Cannes Lions, FWA Awards en vermeldingen op de Ad Age Digital A-List.
Hij heeft wereldwijd gesproken op congressen, waaronder Cannes, Adobe MAX, CES, Advertising Week NY, Advertising Week LATAM, FIAP en meer. Altijd op zoek om creatieve hoogtepunten recht te doen, was Wesley de eerste voorzitter van de Digital Craft-jury van Cannes Lions en is hij nu jurylid van de Cannes Titanium Jury, die baanbrekende creativiteit viert. In 2018 kreeg ter Haar een felbegeerde plek op AdAge’s Creativity All-Stars-lijst en werd hij opgenomen in de ADCN Hall of Fame.
Redefine marketing in het tijdperk van GenAI: wat AI wel en niet voor je kan doen
13.00 - 13.45
Dit blok staat volledig in teken van Ai. En niet voor niets. De marketingwereld staat aan de vooravond van een ingrijpende transformatie, gedreven door de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van generatieve AI. In dit plenaire blok verkennen we met diverse sprekers hoe deze technologieën het vakgebied veranderen — van creatieve processen tot strategisch denken — en welke kansen dit biedt voor marketeers.
Aan de hand van actuele voorbeelden, waaronder toepassingen van generatieve AI in tekst en beeld, laten we zien hoe merken reageren op deze verschuivingen. Hoe blijf je relevant, bouw je sterkere connecties op en blijf je wendbaar in een tijd van versnellende innovatie? En hoe manage je daarbij de verwachtingen binnen je team en richting het bestuur?
Deze sessie biedt een toekomstgerichte blik op de rol van AI in marketing, met ruimte voor reflectie en inspiratie.